۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۱۶۴۳۵
امام جمعه بیرجند مطرح کرد؛

بیماری تفکر قارونی در جامعه | عمل و سخن ما به نفع استکبار نباشد

بیماری تفکر قارونی در جامعه | عمل و سخن ما به نفع استکبار نباشد
امام جمعه بیرجند گفت: باید دقت کرد که عمل و سخن ما به نفع جبهه استکبار نباشد و در آزمایشات آخرالزمانی زندگی خود را به دلیل سیاسی بازی، رشوه، پول و مادیات نبازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان اظهار داشت: عید قربان مظهر عبودیت است و عید قربان نمایشی از تسلیم و عبودیت حضرت ابراهیم(ع) است.

وی با بیان اینکه عبودیت هدف از خلقت ما است، گفت: عبودیت تنها نماز خواندن، روزه گرفتن و حج نیست بلکه تمام لحظات عمر باید در بندگی خدا مسأله شود و نماز و روزه یکی از آنها است و تمام امورات زندگی را شامل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آنچه که مهم بوده بصیرت در دین است که انسان در زندگی چند روزه دنیا مدیریت درستی کند و تصور نکنیم هدف از خلقت صرفاً نماز و روزه است و یا خدای متعال به نماز و روزه ما نیازمند است بلکه ما به بندگی و عبودیت خدا نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: عبادت خدا برنامه‌ای از ربوبیت خدا برای انسان‌ها است یعنی خدا انسان را پرورش می‌دهد؛ برای اینکه به رشد و کمال و مقصد برسیم در دنیا بندگی خدا کنیم.

وی ادامه داد: آنهایی که از زیر بندگی خدا بیرون می‌روند تصور نکنند از پرستش خارج می‌شوند بلکه پرستش حق را رها کرده و پرستش باطل می‌کنند؛ برخی غرق در شهوت و پول می‌شوند و به لباس خود عشق می‌ورزند و کسانی که در کشور دزدی و اختلاس می‌کنند و هرگز هم سیر نمی‌شوند بیماری تفکر قارونی دارند و این همان حس پرستش است چون حق را نپرستیده دچار نوع پرستش بت ملک، پول و شهوت شده است.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: به دنبال حلال رفتن و خدمت به مردم عین عبادت است اما ریاست فروشی بت پرستی است؛ برخی خدا را رها کرده به دنبال پول، شهوت و شهرت می‌روند و در این راه هم گناهانی مرتکب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: امروز در دوران آخرالزمان قرار داریم و اگر با چشم بصیرت نگاه کنیم قضایای دنیا روشن است و راه رشد، کمال و دین و عبودیت از راه ظلم و ستم جدا است.

وی افزود: امروز به دلیل ارتباطات تمام کره زمین به خانه تبدیل شده و دو جریان و دو قطب استکبار و عدالت خواهی در جوامع بشری مشهود است.

وی گفت: جبهه استکبار همواره شهرها ویران و زنان و ‌مردان را قتل و عام می‌کنند و برنامه سلطه بر جهان دارند؛ جبهه استکبار نه وعده و نه تعهدی دارند که به آن عمل کنند و از هر گرگ درنده‌ای بدتر هستند اما حرکت بین المللی و جهانی اربعین سمبل جبهه عدالت خواهی است و تمام کسانی که حق طلب و عدالت طلب هستند در این راهپیمایی اربعین حضور می‌یابند.

امام جمعه بیرجند افزود: انسان با سکوت و لبخندش یا در جبهه استکبار و یا در جبهه عدالت خواهی قرار می‌گیرد؛ اگر دشمن به حنگ سیاسی ما آمده اما رفتار حزب و گروه‌ها و شیوه سیاسی ما همراه با دشمن باشد در جبهه دشمن قرار داریم ولو اینکه در صف اول نماز جماعت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: باید دقت کرد که عمل و سخن ما به نفع جبهه استکبار نباشد و در آزمایشات آخرالزمانی زندگی خود را به دلیل سیاسی بازی، رشوه، پول و مادیات نبازیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران طی چهل سال در مقابل بدخواهان حفظ شده است، عنوان کرد: امروز برخی مسلمانان به اسم اسلام ابزار مشکرین و کفار شدند و دستور ظلم را صادر و به اسم مسلمان از کفار پیروی می‌کنند./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات